luni, 23 februarie 2009

Din serialul «asfaltari la asfaltari in Bucuresti»: Traficul de la Piata Obor va fi inchis

Milioane de euro vor fi cheltuiti inutil pentru alte asfaltari la asfaltari intr-o zona foarte circulata din zona de nord-est a Capitalei. Mai exact, pentru precupeti, pensionari si familiile cu venituri modeste, este vorba de bine-cunoscuta Piata Obor, cartierul Colentina si caile de circulatie adiacente. Primaria Generala tine sub cheie preturile de cost ale reasfaltarilor, deoarece la mijloc se afla patronul de la „Golden Blitz“.

Traficul
bucurestean de suprafata va fi, incepand de astazi, dat peste cap, prin inceperea de noi lucrari de reabilitare. Este vorba de zonele de est si nord-est: Soseaua Stefan cel Mare si Bulevardul Iancu de Hunedoara care intra in reparatii totale. Se vor efectua lucrari de modernizare a sistemului rutier si a infrastructurii liniilor de tramvai, ceea ce duce la restrictionarea traficului rutier si intreruperea circulatiei tramvaielor. De asemenea, se inchide traficul rutier in zona Pasajului Obor, unul dintre cele mai circulate si aglomerate puncte ale Capitalei. Aici se va reconfigura traseul liniilor de tramvai, ceea ce impune restrictionarea traficului la o singura banda de mers pe sens.

Zone de cosmar pentru soferi
Daca tinem cont de lucrarile ce se efectueaza pe bulevardele adiacente – Calea Mosilor, Soseaua Colentina, Calea Floreasca – constatam ca accesul pe la suprafata dinspre Berceni, Dristor, Iancului sau Pantelimon catre nordul Capitalei este practic imposibil pe aceasta ruta. Din aceste motive se asteapta o crestere masiva a traficului de calatori pe magistrala a doua a metroului, pe ruta Dristor-Piata Victoriei-Aviatorilor. Cei care vor neaparat sa mearga la serviciu
cu masina trebuie sa stie ca, pe langa cozile din trafic, vor avea de infruntat si caldura sufocanta, care va sari din nou de 35 de grade Celsius la umbra.

Peste 100 milioane de euro pentru reasfaltari
In Bucuresti se reasfalteaza si unde nu este cazul. Strazi abia asfaltate sunt decopertate peste noapte si reasfaltate, intr-un carusel nebunesc al „reabilitarii cailor de rulare“. De altfel, pe site-ul Primariei Capitalei sunt specificate cheltuielile dedicate intretinerii lucrarilor. Suma totala depaseste 125 de milioane de euro, iar campioana este firma
„Euroconstruct“, cu peste 80 de milioane de euro, preferata celor de la actuala putere politica. Firma mentionata este in topul incasarilor care, numai pentru intretinerea carosabilului dupa operatia de asfaltare in perioada 2005–2010, va primi suma mentionata. Aceasta este urmata de alte vreo cinci firme preferate de edili care pentru asa-zisa „intretinere post operatie“ incaseaza de la bugetul local 122.265.466 milioane de euro. Costurile reparatiilor si ale inlocuirilor liniilor de tramvai sunt tinute in mare secret de catre inaltii functionari ai biroruilor nou capitonate de la Primaria Generala a Capitalei. De pe coridoarele institutiei administrative, gurile rele sustin ca preturile pentru un metru patrat de refacere au fost stabilite la mica intelegere si nicidecum prin contracte.